экология - вопрос №221860

Задача 1 Розрахувати викиди окису вуглецю та окислів азоту двигунами повітряних кораблів [2]; [3]. Розв’язок Маса викидів шкідливих речовин у зоні аеропорту розраховується для режимів злітно-посадочного циклу (ЗПЦ). Характеристики режимів та їхня тривалість наведені в табл.3. Таблиця 3 Типовий ЗПЦ режимів роботи авіадвигунів Номер режиму Характеристики режимів Відносна тяга Тривалість режиму t, хв 1 Запуск, холостий хід перед злетом (режиммалого газу) 0,07 15,0 2 Зліт 1,0 0,7 3 Набір висоти 0,85 2,2 4 Захід на посадку з висоти 1000 м 0,3 4,0 5 Руління після посадки (режим малого газу) 0,07 7,0 Розрахунок маси річних викидів СО і N0х виконується за відповідними формулами: М1= М1Н+ М1ВП, М2= М2Н+ М2ВП, де М1Н, М2Н — маси шкідливих речовин відповідно СО і NОx, які викидаються під час наземних операцій (запуску, холостого ходу і руління перед злетом і після посадки — режими 1, 5); М1ВП, М2ВП — маси шкідливих речовин відповідно СО і NOx, які викидаються під час злітно-посадочних операцій (зліт, набір висоти 1000 м, захід на посадку з висоти 1000 м — режими 2, 3, 4). М1Н = K1CПВИТМГRМГТМГ, М2Н = K2CПВИТМГRМГТМГ Тут К1, К2 — індекси емісії (кілограм шкідливої речовини на кілограм палива) відповідно СО і NOx під час наземних операцій (табл. 4); CПВИТМГ – питомі витрати палива під час роботи двигуна на малому газі, кг/Н•год (табл.4); RМГ – тяга двигуна на малому газі, RМГ = R0, де R0 – максимальна тяга двигуна Н; ТМГ – річна наробка двигуна на малому газі, г/рік: ТМГ = tМГ •N•n, де tМГ – наробка в годинах двигуна на режимі малого газу за один УПЦ (режими 1, 5 в табл. 3); N – річна кількість зльотів-посадок усіх повітряних кораблів даного типу в аеропорту; n – кількість двигунів на даному типі ПК. Розрахунок маси М1ВП і М2ВП викидів відповідно СО і NOx при злітно-посадочних операціях (режими 2, 3, 4) виконується за формулами: М1ВП = n(W1ВТВ +W1HВТHВ+W1nТn)N; М2ВП = n(W2ВТВ +W2HВТHВ+W2nТn)N, де W1В, W2В – масові швидкості емісії відповідно СО і NOx під час зльоту ПК, кг/год (табл. 5); W1HВ ,W2HВ – те ж саме під час набору висоти 1000 м; W1n, W2n – те ж саме під час зниження з висоти 1000 м; ТВ, ТHВ, Тn – режимна наробка в годинах двигунів відповідно під час зльоту, набору висоти 1000 м і зниженню з висоти 1000 м (приймається за табл. 3). Таблиця 4 Індекси емісій СО і NO2 під час наземних операцій авіадвигунів різних типів (кілограм шкідливої речовини/кілограм палива) № варіанта Тип ПК Макси-мальна тяга двигуна, кН Тип авіадвигуна Кіль-кість двигу-нів CПВИТМГ, кг/Н•год СО NO2 1 Ту-134 68 Д-30-П 2 0,059 0,0276 0,0067 2 Як-42 65 Д-36 3 0,037 0,0193 0,0084 3 Ту-154М 115 Д-30КУ 3 0,049 0,0546 0,0054 4 Іл-62М 115 Д-30КУ 4 0,049 0,0546 0,0054 5 Іл-76 115 Д-30КП 4 0,049 0,0546 0,0054 6 Ту-154А 105 НК-8-2У 3 0,061 0,0312 0,0049 7 Ту-154Б 105 НК-8-2У 3 0,061 0,0312 0,0049 8 Іл.-62 105 НК-8-4 4 0,046 0,0277 0,0055 9 Як-40 15 АІ-25 3 0,039 0,1457 0,0022 0 Як-40 15 АІ-25 з бездимною камерою згорання 3 0,039 0,0814 0,0146 Таблиця 5 Масові швидкості емісії СО і NOх двигунів повітряних кораблів різних типів Номер варіанта Тип повітряного корабля Кількість рейсів на рік Відносна тяга відповідного режиму (2, 3, 4) Масові швидкості емісії, кг/год СО NOх 1 Ту-134 40 1 0,85 0,3 5,5 5,5 6,0 80 50 10 2 Як-42 80 1 0,85 0,3 0,2 0,2 0,3 96 59 10 3 Ту-154 100 1 0,85 0,3 6,0 7,5 18,0 89 61 11 4 Іл.-62М 85 1 0,85 0,3 6,0 7,5 18,0 89 61 11 5 Іл.-76 85 1 0,85 0,3 6,5 7,5 18,0 95 61 11 6 Ту-154А 90 1 0,85 0,3 12,2 10,2 19,1 104 76 12 7 Ту-154Б 75 1 0,85 0,3 12,2 10,2 19,1 104 76 12 8 Іл.-62 120 1 0,85 0,3 12,5 11,0 20,5 110 65 10 9 Як-40 140 1 0,85 0,3 7,9 10,4 17,0 9,2 4,5 1,6 0 Як-40 (з бездимною камерою) 60 1 0,85 0,3 3,1 4,5 6,5 9,5 6,0 1,5

10.03.12
0 ответов
Ответов пока нет

Елизавета

от 50 p.
Сейчас на сайте
Читать ответы

Михаил Александров

от 0 p.
Эксперт месяца
Читать ответы

Андрей Андреевич

от 70 p.
Читать ответы
Посмотреть всех экспертов из раздела Учеба и наука
Пользуйтесь нашим приложением Доступно на Google Play Загрузите в App Store