ТЕСТОВІ ЗАВДАННЯ Завдання 1-14 мають по чотири варіанти відповіді, з яких лише один правильний. Виберіть правильний, на Вашу думку, варіант відповіді й обведіть кружечком букву, яка йому відповідає. - вопрос №4748605

ТЕСТОВІ ЗАВДАННЯ

Завдання 1-14 мають по чотири варіанти відповіді, з яких лише один
правильний. Виберіть правильний, на Вашу думку, варіант відповіді й
обведіть кружечком букву, яка йому відповідає.
1. Однаковий звук позначають букви, підкреслені в окремих словах речення
А У Тбілісі на території етнографічного музею щороку проходить
фестиваль вин.
Б Заквітчані дівчата з парубками теревені правили.
В Упродовж доби рятувальники відшукали чотирьох туристів з Тлумача,
що заблукали в горах.
Г Осипається листя багряне, шурхотить під ногами воно.
2. Прочитайте речення (цифра позначає наступне слово)
У (1) зручний час, коли впав (2) приморозок, Микола та його (3) вітчим
(4) разом поїхали (5) вантажівкою до (6) тисового ліска, який виднівся (7)
здалека, щоб (8) привезти (9) дрова.
НЕПРАВИЛЬНО підкреслено букви на позначення наголошених
голосних у всіх словах, позначених цифрами
А 1, 3, 5, 6
Б 2, 4, 7, 8
В 2, 3, 7, 9
Г 4, 5, 6, 8
3. Літеру с треба писати на місці пропуску в усіх словах рядка
А… темнілий,… попеляти,… шити
Б… творення,… кип’ятити,… порожнілий
В… продати,… твердження,… цілювач
Г… давлений,… полошитися,… тиснутий
4. Правила правопису частки не з дієприкметником порушено в рядку
А Увійшов я в сінечки, а вони не топлені.
Б Серед пожовклого листу червоніли ще незірвані яблука.
В Бурхливі потоки змили неприв’язаний човен.
Г Серед води темніють не затоплені повінню верхів’я дерев.
5. Літеру и треба писати на місці пропуску в усіх словах рядка
А верт… каль, автор… зація, б… сквіт
Б балер… на, верс… я, с… нус
В девальвац… я, д… сконт, ч… пси
Г інж… р, калор… метр, конс… стенція
6. Апостроф треба писати на місці пропуску в усіх словах рядка
А помор… янин, ластів… ятко, львів… янка

Б задерев… янілий, крем… яшок, лихослів… я
В кур… ятник, лев… ячий, гороб… ятко
Г лоботр… яс, лукомор… я, бур… янистий
7. Подвоєні літери треба писати в усіх словах рядка
А вихова(н/нн)ий, божестве(н/нн)ий, непізна́(н/нн)ий
Б сове(н/нн)я, спросо(н/нн)я, пита(н/нн)я
В о(б/бб)ити, причи(н/нн)ий, пі(д/дд)ашшя
Г безнаста(н/нн)ий, навіже(н/нн)ий, пі(д/дд)аний
8. Прочитайте уривок (цифра позначає контрольне місце)
По(1)осінньому шумів ліс, падало, кружляючи в останньому танку,
червоно(2)гаряче листя, а з(3)поміж сухої трави ледве(4)ледве проглядали
запізнілі гриби.
Дефіс треба ставити на місці всіх цифр, ОКРІМ
А 1
Б 2
В 3
Г 4
9. НЕМАЄ орфографічних помилок у реченні
А Слідком за кедрами пнулися велитенські осики та інші лестаті гіганти,
що творили другий ярус.
Б На березі шелестів очирет, нагинаючись до пожовклої осоки, що, наче
пишна вродливиця, розпустила шовкові коси, зазераючи в тиху воду.
В Моє любе, зворушливе дитинство, навіщо тривожиш, для чого
воскресаєш із бездонної криниці часу?
Г Наче моторошний сон, урізалась йому в серце назавжди ота перша його
дитяча зустріч із орлом – стиповим крелатим розбійником.
Завдання 10-14 стосуються речень із пронумерованими пропусками.
Відновіть початковий зміст цього речення, добираючи для кожного з
пропусків 10-14 правильний варіант із-поміж запропонованих у
відповідних за номерами завданнях.
Павло Тичина мав (10) ________ (11) ________ талант, грав на багатьох
(12) ________ інструментах. Митець уславився (13) ________ віршів
«Сонячні кларнети». П. Тичина – (14) ________ поетичної форми, бо
створив унікальний кларнетичний стиль.
10.
А рідкий
Б рідкісний
В різностильовий
Г різножанровий
11.

А музичний
Б музикантський
В музикальний
Г музикознавчий
12.
А музичних
Б музикантських
В музикальних
Г музикознавчих
13.
А збірником
Б підручником
В збіркою
Г зібранням
14.
А рутинер
Б педант
В консерватор
Г новатор
Завдання 15-18 мають по п’ять варіантів відповіді, з яких лише один
правильний. Виберіть правильний, на Вашу думку, варіант відповіді й
обведіть його кружечком.
15. Редагування НЕ ПОТРЕБУЄ речення
А Я люблю та співаю щосуботи в міському хорі.
Б Олена мріяла про поїздку до столиці, учитися, працювати й бути
корисною людям.
В До магазину завезли молоко, картоплю, продукти.
Г Швейна фабрика «Україна» приймає замовлення на пошиття чоловічого
та жіночого взуття.
Д Навесні можна почути в лісі, як лопаються бруньки й радісний спів
пташок.
16. Пунктуаційну помилку допущено в реченні
А «Дивися, – каже Катруся до своєї подруги Наталочки, – це – я, а це –
ти. Правда ж? І ти розповідаєш мені щось дуже-дуже цікаве!»
Б «Еге ж, нога людська не ступала, – загув громоподібним басом високий
геолог, а потім вигукнув: Конандойлівський загублений світ, не інакше!»
В «Як же всі вони довідались, – думала дівчинка, – про цей пеньок край
просіки? Яким лісовим гадючим телефоном змовились між собою?»
Г «У мене син – старий морський вовк, а я цього, уявіть собі, досі й не
знав», – жартував Дорошук.

Д На високих, аж до стріхи, стеблах коливались жовті сузір’я, і коли з
хатини виходив дід Маврикій, він казав Улянці: «Ріпа рясно цвіте, онуко. Не
інакше, як на теплу зиму...»
17. Прочитайте речення (цифра позначає попередній розділовий знак)
Вовки приносили йому м’ясо вепра, (1) птахи збирали для нього по всьому
лісу найкращу полуницю, (2) а вужі, (3) гадюки та ящірки діставали дивні
гриби, (4) духмяні та ніжні, (5) які ростуть під землею, (6) ніколи не
показуючись на денне світло.
НЕПРАВИЛЬНО обґрунтовано вживання розділових знаків,
запропоноване в рядку
А кома 1 – між частинами складного речення, що поєднані
безсполучниковим зв’язком
Б кома 2, 3 – між однорідними членами речення
В кома 4 – при відокремленому означенні
Г кома 5 – перед підрядною частиною складного речення
Д кома 6 – при відокремленій обставині
18. Прочитайте діалог
– Захаре, я хочу з тобою порадитися щодо подарунка для Оксани.
– Дмитре, я думаю, що краще за все подарувати квіти, адже Оксана
вередлива, тому догодити їй буде важко.
– Та я навіть не знаю, які квіти їй подобаються.
– Головне, не даруй гладіолуси та гвоздики, бо згідно з етикетом їх
дарують чоловікам.
– Не думав, що все так складно. Подарую червоні троянди. Маю надію,
що вони їй сподобаються.
ПРАВИЛЬНИМ є твердження
А Захар звернувся до Дмитра за порадою з приводу подарунка для
Оксани.
Б Захар радить запитати в Оксани, що їй подобається.
В Хлопці впевнені, що жінкам найкраще дарувати гладіолуси й гвоздики.
Г Дмитро планує порадитися ще з кимось щодо подарунка.
Д Дмитро сподівається, що Оксані сподобаються червоні троянди.
Завдання 19-23 стосуються речень, у яких зроблено пропуски.
Визначте правильні варіанти заповнення цих пропусків для кожного
речення.
19. В Україні ____________ товариства створюються у формі публічних або
____________ товариств.
А акціонерні, приватизованих
Б акціонерські, приватних
В акціонерські, приватних
Г акціонні, приватизованих

Д акціонерні, приватних
20. Офіціант приніс реберце з медом, шніцель по-міланськи, стейк лосося
під ___________, а на десерт – ___________ суфле.
А бешамелем, зарум’янене
Б бешамеллю, зарум’янений
В бешамеллю, зарум’янена
Г бешамелем, зарум’янені
Д бешамеллю, зарум’янене
21. Голова зборів оголосила ___________ та запропонувала __________
питання щодо усунення з посади Івана Петренка – секретаря
профспілкового комітету.
А повістку дня, порушити
Б порядок денний, підійняти
В порядок денний, порушити
Г повістку дня, здійняти
Д порядок денний, підняти
22. Волонтери громадської організації «Легені планети» разом із місцевими
школярами висадили на колишньому сміттєзвалищі близько ___________
корінців троянд та понад ___________ кущів хризантем.
А двохсот п’ятдесяти, п’ятсот
Б двухсот п’ятдесяти, п’ятсот
В двохсот п’ятдесяти, п’ятиста
Г двохсот п’ятидесяти, п’ятьохсот
Д двохсот п’ятдесяти, п’ятисотень
23. До ___________ приїхала делегація з Грузії, яка вивчатиме ___________
___________ колег на базі промислових підприємств.
А Кривого Рогу, дослід, криворігських
Б Кривого Рога, досвід, криворозьких
В Кривого Рогу, досвід, криворізьких
Г Кривого Рога, опит, криворізьких
Д Кривого Рогу, досвід, криворожських
Завдання 24-28 стосуються речень, що первісно, за іншого порядку
їх, становили зв’язний текст. Прочитайте речення й виконайте завдання
до них.
Ім’я науковця значиться поміж геніїв, діяльність яких значно поліпшила
життя всього людства.
Наукову працю, у якій викладено основи механізму імунітету, Ілля
Мечников написав у той час, коли про явище імунітету світ навіть не
підозрював.

Учений, якого вважають засновником еволюційної ембріології,
мікробіології та імунології, народився на Харківщині та є першим
українським лауреатом Нобелівської премії.
Отже, завдяки його досягненням, вдалося перемогти не тільки багато
хвороб, а й значно продовжити життя кожної людини.
Через деякий час виявлені вченим клітини назвали лейкоцитами.
24. Зміст первісного тексту буде відновлено, якщо речення розташувати в
послідовності, запропонованій у рядку
А
Б
В
Г
Д
25. Простими є речення, позначені
А
Б
В
Г
Д
26. Пунктуаційну помилку допущено в реченні, позначеному
А
Б
В
Г
Д
27. Вставним словом ускладнене речення, позначене
А
Б
В
Г
Д
28. НЕМАЄ однорідних членів у реченнях, позначених

А
Б
В
Г
Д

У завданнях 29-33 до кожного із чотирьох фрагментів інформації,
позначених цифрами, доберіть один правильний, на вашу думку,
варіант, позначений буквою.
29. Доберіть до кожного речення, у якому зроблено пропуск, відповідний за
значенням фразеологізм.

Речення Фразеологізм

1 На вечорницях дівчата сміливі були,
не боялися хлопців […] під час
танців.

А дати відкоша

2 Під час тренінгу «Секрети гарних
стосунків» тренер давала поради, як
уміло […] небажаному залицяльнику.

Б згущувати фарби

3 Розповідаючи про своє життя,
хлопцеві довелося навмисне […], щоб
викликати співчуття в слухачів.

В пекти раків

4 Щоб не […] одне одному, Оксана із
Сергієм вирішили працювати в різних
фірмах.

Г брати на кпини

Д мозолити очі

30. З’ясуйте, до яких частин мови належать виділені в реченні слова (цифра
позначає наступне слово).

Слово Частина мови

(1) Там, у степу, (2) схрестилися
дороги, немов у герці дикому мечі, і час (3)
неспинний, (4) стиснувши остроги, над
ними чвалить вранці та вночі.

А прикметник
Б дієслово (дієприкметник)
В дієслово (дієприслівник)
Г прислівник
Д дієслово
31. Доберіть приклад до кожної умови вживання коми.
Приклад речення Умова

1 Повстала туга, сном важким
приспана, повстала велетом і
досягла до хмар.

А кома при звертанні

2 Жаль запалав, прибоєм океану
загомонів його страшний пожар.

Б кома при відокремленому
означенні

3 Я не лишала тебе в самотині,
країно моя.

В кома при відокремленій обставині

4 А він, ховаючись, плете сильце й
братові під ноги простирає.

Г кома при однорідних членах
речення
Д кома в складному
безсполучниковому реченні

32. Увідповідніть за подібністю синтаксичного значення підкреслені
фрагменти простих і складних речень. Логіку такого поєднання показано на
схемі.

Просте речення Складне речення

1 Не можна створити нічого, не
вкладаючи у твір себе.

А Як сяду при тобі я в час вечірній,
багато спогадів тоді встає.

2 Плив корабель, роздираючи хвилі,
не день, не годину.

Б Прокидалась край неба зірниця, мов
над озером тихим, глибоким лебідь
сплескував білим крилом.

3 Скам’яніли погоничі, угледівши
мертву царівну.

В Нехай на мене, чарівнице мила,
промінь твій впаде, бо знов перемогла
мене ворожа сила.

4 Під’їжджаючи до Києво-
Печерської лаври, ми побачили
багато людей.

Г Стане вінцем лиш тоді плетениця
тернова, коли вільна людина по волі
квітчається терном.
Д Проводжали їх так, як ото зовсім
недавно виряджали своїх новобранців.
33. З’ясуйте тип кожного речення в тексті (цифра позначає наступне
речення)

Речення (текст) Тип речення

(1) Відома оперна співачка, яка народилася
на Тернопільщині та закінчила Львівську
консерваторію, володіла неперевершеним
сопрано в три октави та вміла співати
вісьмома мовами. (2) За життя Соломія
Крушельницька була визнана
найвидатнішою співачкою світу,
виступати з нею на одній сцені прагнуло
ціле сузір’я славетних співаків: Федір
Шаляпін, Енріко Карузо, Тітто Руффо. (3)
Щоб слухачі не забували, звідки вона

А просте ускладнене
Б складносурядне
В складнопідрядне
Г складне безсполучникове
Д складне з різними видами
зв’язку

родом, під час святкових концертів або
після них Соломія з великою любов’ю
частенько знайомила їх з українськими
піснями, і це справляло неабияке враження
на них. (4) «Найпрекрасніша й
найчарівніша Батерфляй», «незабутня
Аїда», «найчарівніша Чіо-Чіо-Сан»,
«неповторна Соломія» – усі ці захопливі
титули належали їй і піднесли її ім’я на
п’єдестал слави.ТЕСТОВІ ЗАВДАННЯ

Завдання 1-14 мають по чотири варіанти відповіді, з яких лише один
правильний. Виберіть правильний, на Вашу думку, варіант відповіді й
обведіть кружечком букву, яка йому відповідає.
1. Однаковий звук позначають букви, підкреслені в окремих словах речення
А У Тбілісі на території етнографічного музею щороку проходить
фестиваль вин.
Б Заквітчані дівчата з парубками теревені правили.
В Упродовж доби рятувальники відшукали чотирьох туристів з Тлумача,
що заблукали в горах.
Г Осипається листя багряне, шурхотить під ногами воно.
2. Прочитайте речення (цифра позначає наступне слово)
У (1) зручний час, коли впав (2) приморозок, Микола та його (3) вітчим
(4) разом поїхали (5) вантажівкою до (6) тисового ліска, який виднівся (7)
здалека, щоб (8) привезти (9) дрова.
НЕПРАВИЛЬНО підкреслено букви на позначення наголошених
голосних у всіх словах, позначених цифрами
А 1, 3, 5, 6
Б 2, 4, 7, 8
В 2, 3, 7, 9
Г 4, 5, 6, 8
3. Літеру с треба писати на місці пропуску в усіх словах рядка
А… темнілий,… попеляти,… шити
Б… творення,… кип’ятити,… порожнілий
В… продати,… твердження,… цілювач
Г… давлений,… полошитися,… тиснутий
4. Правила правопису частки не з дієприкметником порушено в рядку
А Увійшов я в сінечки, а вони не топлені.
Б Серед пожовклого листу червоніли ще незірвані яблука.
В Бурхливі потоки змили неприв’язаний човен.
Г Серед води темніють не затоплені повінню верхів’я дерев.
5. Літеру и треба писати на місці пропуску в усіх словах рядка
А верт… каль, автор… зація, б… сквіт
Б балер… на, верс… я, с… нус
В девальвац… я, д… сконт, ч… пси
Г інж… р, калор… метр, конс… стенція
6. Апостроф треба писати на місці пропуску в усіх словах рядка
А помор… янин, ластів… ятко, львів… янка

Б задерев… янілий, крем… яшок, лихослів… я
В кур… ятник, лев… ячий, гороб… ятко
Г лоботр… яс, лукомор… я, бур… янистий
7. Подвоєні літери треба писати в усіх словах рядка
А вихова(н/нн)ий, божестве(н/нн)ий, непізна́(н/нн)ий
Б сове(н/нн)я, спросо(н/нн)я, пита(н/нн)я
В о(б/бб)ити, причи(н/нн)ий, пі(д/дд)ашшя
Г безнаста(н/нн)ий, навіже(н/нн)ий, пі(д/дд)аний
8. Прочитайте уривок (цифра позначає контрольне місце)
По(1)осінньому шумів ліс, падало, кружляючи в останньому танку,
червоно(2)гаряче листя, а з(3)поміж сухої трави ледве(4)ледве проглядали
запізнілі гриби.
Дефіс треба ставити на місці всіх цифр, ОКРІМ
А 1
Б 2
В 3
Г 4
9. НЕМАЄ орфографічних помилок у реченні
А Слідком за кедрами пнулися велитенські осики та інші лестаті гіганти,
що творили другий ярус.
Б На березі шелестів очирет, нагинаючись до пожовклої осоки, що, наче
пишна вродливиця, розпустила шовкові коси, зазераючи в тиху воду.
В Моє любе, зворушливе дитинство, навіщо тривожиш, для чого
воскресаєш із бездонної криниці часу?
Г Наче моторошний сон, урізалась йому в серце назавжди ота перша його
дитяча зустріч із орлом – стиповим крелатим розбійником.
Завдання 10-14 стосуються речень із пронумерованими пропусками.
Відновіть початковий зміст цього речення, добираючи для кожного з
пропусків 10-14 правильний варіант із-поміж запропонованих у
відповідних за номерами завданнях.
Павло Тичина мав (10) ________ (11) ________ талант, грав на багатьох
(12) ________ інструментах. Митець уславився (13) ________ віршів
«Сонячні кларнети». П. Тичина – (14) ________ поетичної форми, бо
створив унікальний кларнетичний стиль.
10.
А рідкий
Б рідкісний
В різностильовий
Г різножанровий
11.

А музичний
Б музикантський
В музикальний
Г музикознавчий
12.
А музичних
Б музикантських
В музикальних
Г музикознавчих
13.
А збірником
Б підручником
В збіркою
Г зібранням
14.
А рутинер
Б педант
В консерватор
Г новатор
Завдання 15-18 мають по п’ять варіантів відповіді, з яких лише один
правильний. Виберіть правильний, на Вашу думку, варіант відповіді й
обведіть його кружечком.
15. Редагування НЕ ПОТРЕБУЄ речення
А Я люблю та співаю щосуботи в міському хорі.
Б Олена мріяла про поїздку до столиці, учитися, працювати й бути
корисною людям.
В До магазину завезли молоко, картоплю, продукти.
Г Швейна фабрика «Україна» приймає замовлення на пошиття чоловічого
та жіночого взуття.
Д Навесні можна почути в лісі, як лопаються бруньки й радісний спів
пташок.
16. Пунктуаційну помилку допущено в реченні
А «Дивися, – каже Катруся до своєї подруги Наталочки, – це – я, а це –
ти. Правда ж? І ти розповідаєш мені щось дуже-дуже цікаве!»
Б «Еге ж, нога людська не ступала, – загув громоподібним басом високий
геолог, а потім вигукнув: Конандойлівський загублений світ, не інакше!»
В «Як же всі вони довідались, – думала дівчинка, – про цей пеньок край
просіки? Яким лісовим гадючим телефоном змовились між собою?»
Г «У мене син – старий морський вовк, а я цього, уявіть собі, досі й не
знав», – жартував Дорошук.

Д На високих, аж до стріхи, стеблах коливались жовті сузір’я, і коли з
хатини виходив дід Маврикій, він казав Улянці: «Ріпа рясно цвіте, онуко. Не
інакше, як на теплу зиму...»
17. Прочитайте речення (цифра позначає попередній розділовий знак)
Вовки приносили йому м’ясо вепра, (1) птахи збирали для нього по всьому
лісу найкращу полуницю, (2) а вужі, (3) гадюки та ящірки діставали дивні
гриби, (4) духмяні та ніжні, (5) які ростуть під землею, (6) ніколи не
показуючись на денне світло.
НЕПРАВИЛЬНО обґрунтовано вживання розділових знаків,
запропоноване в рядку
А кома 1 – між частинами складного речення, що поєднані
безсполучниковим зв’язком
Б кома 2, 3 – між однорідними членами речення
В кома 4 – при відокремленому означенні
Г кома 5 – перед підрядною частиною складного речення
Д кома 6 – при відокремленій обставині
18. Прочитайте діалог
– Захаре, я хочу з тобою порадитися щодо подарунка для Оксани.
– Дмитре, я думаю, що краще за все подарувати квіти, адже Оксана
вередлива, тому догодити їй буде важко.
– Та я навіть не знаю, які квіти їй подобаються.
– Головне, не даруй гладіолуси та гвоздики, бо згідно з етикетом їх
дарують чоловікам.
– Не думав, що все так складно. Подарую червоні троянди. Маю надію,
що вони їй сподобаються.
ПРАВИЛЬНИМ є твердження
А Захар звернувся до Дмитра за порадою з приводу подарунка для
Оксани.
Б Захар радить запитати в Оксани, що їй подобається.
В Хлопці впевнені, що жінкам найкраще дарувати гладіолуси й гвоздики.
Г Дмитро планує порадитися ще з кимось щодо подарунка.
Д Дмитро сподівається, що Оксані сподобаються червоні троянди.
Завдання 19-23 стосуються речень, у яких зроблено пропуски.
Визначте правильні варіанти заповнення цих пропусків для кожного
речення.
19. В Україні ____________ товариства створюються у формі публічних або
____________ товариств.
А акціонерні, приватизованих
Б акціонерські, приватних
В акціонерські, приватних
Г акціонні, приватизованих

Д акціонерні, приватних
20. Офіціант приніс реберце з медом, шніцель по-міланськи, стейк лосося
під ___________, а на десерт – ___________ суфле.
А бешамелем, зарум’янене
Б бешамеллю, зарум’янений
В бешамеллю, зарум’янена
Г бешамелем, зарум’янені
Д бешамеллю, зарум’янене
21. Голова зборів оголосила ___________ та запропонувала __________
питання щодо усунення з посади Івана Петренка – секретаря
профспілкового комітету.
А повістку дня, порушити
Б порядок денний, підійняти
В порядок денний, порушити
Г повістку дня, здійняти
Д порядок денний, підняти
22. Волонтери громадської організації «Легені планети» разом із місцевими
школярами висадили на колишньому сміттєзвалищі близько ___________
корінців троянд та понад ___________ кущів хризантем.
А двохсот п’ятдесяти, п’ятсот
Б двухсот п’ятдесяти, п’ятсот
В двохсот п’ятдесяти, п’ятиста
Г двохсот п’ятидесяти, п’ятьохсот
Д двохсот п’ятдесяти, п’ятисотень
23. До ___________ приїхала делегація з Грузії, яка вивчатиме ___________
___________ колег на базі промислових підприємств.
А Кривого Рогу, дослід, криворігських
Б Кривого Рога, досвід, криворозьких
В Кривого Рогу, досвід, криворізьких
Г Кривого Рога, опит, криворізьких
Д Кривого Рогу, досвід, криворожських
Завдання 24-28 стосуються речень, що первісно, за іншого порядку
їх, становили зв’язний текст. Прочитайте речення й виконайте завдання
до них.
Ім’я науковця значиться поміж геніїв, діяльність яких значно поліпшила
життя всього людства.
Наукову працю, у якій викладено основи механізму імунітету, Ілля
Мечников написав у той час, коли про явище імунітету світ навіть не
підозрював.

Учений, якого вважають засновником еволюційної ембріології,
мікробіології та імунології, народився на Харківщині та є першим
українським лауреатом Нобелівської премії.
Отже, завдяки його досягненням, вдалося перемогти не тільки багато
хвороб, а й значно продовжити життя кожної людини.
Через деякий час виявлені вченим клітини назвали лейкоцитами.
24. Зміст первісного тексту буде відновлено, якщо речення розташувати в
послідовності, запропонованій у рядку
А
Б
В
Г
Д
25. Простими є речення, позначені
А
Б
В
Г
Д
26. Пунктуаційну помилку допущено в реченні, позначеному
А
Б
В
Г
Д
27. Вставним словом ускладнене речення, позначене
А
Б
В
Г
Д
28. НЕМАЄ однорідних членів у реченнях, позначених

А
Б
В
Г
Д

У завданнях 29-33 до кожного із чотирьох фрагментів інформації,
позначених цифрами, доберіть один правильний, на вашу думку,
варіант, позначений буквою.
29. Доберіть до кожного речення, у якому зроблено пропуск, відповідний за
значенням фразеологізм.

Речення Фразеологізм

1 На вечорницях дівчата сміливі були,
не боялися хлопців […] під час
танців.

А дати відкоша

2 Під час тренінгу «Секрети гарних
стосунків» тренер давала поради, як
уміло […] небажаному залицяльнику.

Б згущувати фарби

3 Розповідаючи про своє життя,
хлопцеві довелося навмисне […], щоб
викликати співчуття в слухачів.

В пекти раків

4 Щоб не […] одне одному, Оксана із
Сергієм вирішили працювати в різних
фірмах.

Г брати на кпини

Д мозолити очі

30. З’ясуйте, до яких частин мови належать виділені в реченні слова (цифра
позначає наступне слово).

Слово Частина мови

(1) Там, у степу, (2) схрестилися
дороги, немов у герці дикому мечі, і час (3)
неспинний, (4) стиснувши остроги, над
ними чвалить вранці та вночі.

А прикметник
Б дієслово (дієприкметник)
В дієслово (дієприслівник)
Г прислівник
Д дієслово
31. Доберіть приклад до кожної умови вживання коми.
Приклад речення Умова

1 Повстала туга, сном важким
приспана, повстала велетом і
досягла до хмар.

А кома при звертанні

2 Жаль запалав, прибоєм океану
загомонів його страшний пожар.

Б кома при відокремленому
означенні

3 Я не лишала тебе в самотині,
країно моя.

В кома при відокремленій обставині

4 А він, ховаючись, плете сильце й
братові під ноги простирає.

Г кома при однорідних членах
речення
Д кома в складному
безсполучниковому реченні

32. Увідповідніть за подібністю синтаксичного значення підкреслені
фрагменти простих і складних речень. Логіку такого поєднання показано на
схемі.

Просте речення Складне речення

1 Не можна створити нічого, не
вкладаючи у твір себе.

А Як сяду при тобі я в час вечірній,
багато спогадів тоді встає.

2 Плив корабель, роздираючи хвилі,
не день, не годину.

Б Прокидалась край неба зірниця, мов
над озером тихим, глибоким лебідь
сплескував білим крилом.

3 Скам’яніли погоничі, угледівши
мертву царівну.

В Нехай на мене, чарівнице мила,
промінь твій впаде, бо знов перемогла
мене ворожа сила.

4 Під’їжджаючи до Києво-
Печерської лаври, ми побачили
багато людей.

Г Стане вінцем лиш тоді плетениця
тернова, коли вільна людина по волі
квітчається терном.
Д Проводжали їх так, як ото зовсім
недавно виряджали своїх новобранців.
33. З’ясуйте тип кожного речення в тексті (цифра позначає наступне
речення)

Речення (текст) Тип речення

(1) Відома оперна співачка, яка народилася
на Тернопільщині та закінчила Львівську
консерваторію, володіла неперевершеним
сопрано в три октави та вміла співати
вісьмома мовами. (2) За життя Соломія
Крушельницька була визнана
найвидатнішою співачкою світу,
виступати з нею на одній сцені прагнуло
ціле сузір’я славетних співаків: Федір
Шаляпін, Енріко Карузо, Тітто Руффо. (3)
Щоб слухачі не забували, звідки вона

А просте ускладнене
Б складносурядне
В складнопідрядне
Г складне безсполучникове
Д складне з різними видами
зв’язку

родом, під час святкових концертів або
після них Соломія з великою любов’ю
частенько знайомила їх з українськими
піснями, і це справляло неабияке враження
на них. (4) «Найпрекрасніша й
найчарівніша Батерфляй», «незабутня
Аїда», «найчарівніша Чіо-Чіо-Сан»,
«неповторна Соломія» – усі ці захопливі
титули належали їй і піднесли її ім’я на
п’єдестал слави.
06.05.22
0 ответов
Ответов пока нет

Михаил Александров

от 0 p.
Сейчас на сайте
Эксперт месяца
Читать ответы

Татьяна Александровна

от 500 p.
Сейчас на сайте
Читать ответы

Владимир

от 50 p.
Сейчас на сайте
Читать ответы
Посмотреть всех экспертов из раздела Учеба и наука
Пользуйтесь нашим приложением Доступно на Google Play Загрузите в App Store